2016-04-21

Posiedzenia Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych w 2014 roku

1. Spotkanie w dniu 19.02.2014r., tematy spotkania:
Zaopiniowanie projektu uchwały Zarządu Powiatu w Sępólnie Kraj. w sprawie ustalenia zasad udzielania dofinansowań osobom niepełnosprawnym oraz uprawnionym podmiotom ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, do zadań powiatu z zakresu rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych.
 
2. Spotkanie w dniu 05.03.2014r., tematy spotkania:
1) Zaopiniowanie projektu Uchwały Rady Powiatu w Sępólnie Kraj. w sprawie określenia zadań, na które przeznacza się środki Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych dla Powiatu Sępoleńskiego, wraz ze wskazaniem  wysokości tych środków na rok 2014,
2) Zaopiniowanie projektu Uchwały Zarządu Powiatu w Sępólnie Kraj. w sprawie ustalenia zasad przyznawania osobom niepełnosprawnym z terenu Powiatu Sępoleńskiego dofinansowania
ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach pilotażowego programu „Aktywny Samorząd” w 2014r.
 
3. Spotkanie w dniu 25.04.2014r., tematy spotkania:
Zaopiniowanie projektu pn.” Likwidacja barier architektonicznych w budynkach przychodni 
w Sępólnie Kraj. polegająca na przebudowie ciągów komunikacyjnych i sanitariatów”,
w ramach  „Programu wyrównywania różnic między regionami II” w 2014r.
 
4. Spotkanie w dniu 12.05.2014r., tematy spotkania:
1) Rozpatrzenie wniosku o przyznanie Nagrody Starosty Sępoleńskiego pn. „Krajeński Anioł”  za rok 2013.
Rozpatrzono dwa wnioski o przyznanie w/w nagrody, zgłoszone przez Pana Grzegorza Pichłacz, zam. przy ul. Pomorskiej 41 w Więcborku:
- Marceliny Pichłacz, zam. przy ul. Pomorskiej 41 w Więcborku,
- Firmy Graform, ul. Wróblowa 3 w Bydgoszczy.
Wniosek dla Firmy Graform z Bydgoszczy został rozpatrzony negatywnie z uwagi na brak udokumentowanej argumentacji wniosku. Członkowie Powiatowej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych zaznaczyli, że zaangażowanie Marceliny Pichłacz zasługuje na uznanie, niemniej nie jest wystarczające dla nagrody „Krajeński Anioł”. Rada podkreśliła pozytywny aspekt tej działalności oraz zaangażowanie wolontaryjne.
 
2) Dokonanie wyboru Prezydium Rady (przewodniczący, wiceprzewodniczący, skarbnik)
na rok 2014.
1) Przewodnicząca - Weber Magdalena,
2) Wiceprzewodnicząca - Felczak Violetta,
3) Skarbnik - Steinborn Jadwiga.
 
5. Spotkanie w dniu 26.05.2014r., tematy spotkania:
Opracowanie regulaminu oraz wniosku do Nagrody Starosty Sępoleńskiego pn. „Krajeńska Iskierka” dla dzieci i młodzieży z terenu Powiatu Sępoleńskiego, którzy w różny sposób
niosą pomoc drugiemu człowiekowi, wspierają ich i ich działania, a także krzewią ideę bezinteresownej działalności woluntarystycznej.
 
6. Spotkanie w dniu 14.10.2014r., tematy spotkania:
Rozpatrzenie wniosków o przyznanie Nagrody Starosty Sępoleńskiego pn. „Krajeńska Iskierka”.
Powiatowa Społeczna Rada pozytywnie zaopiniowała wniosek o przyznanie nagrody dla:
- Szkolnego Klubu Wolontariusza działającego przy Zespole Szkół nr 3 w Sępólnie Kraj.,
- Międzyszkolnego Klubu Wolontariuszy AMICUS zrzeszającego uczniów- wolontariuszy
Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Więcborku oraz Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego w Więcborku.
Uroczystego wręczenia podświetlanych statuetek oraz dyplomów dokonali:
Starosta Sępoleński- Jarosław Tadych, Przewodniczący Powiatu- Dariusz Krakowiak
oraz Wiceprzewodniczący Rady Powiatu- Henryk Dąbrowski podczas Sesji Rady Powiatu
w Sępólnie Kraj. , w dniu 29 października 2014r.
 
7. Spotkanie w dniu 28.10.2014r., tematy spotkania:
Na spotkanie została zaproszona Pani Wiesława Stafiej- przedstawiciel  Wojewódzkiej Społecznej Rady ds. Osób Niepełnosprawnych, która przedstawiła kwestię planowanego utworzenia na terenie Powiatu Sępoleńskiego Regionalnego Specjalistycznego Ośrodka Rehabilitacyjnego.
 
8. Spotkanie w dniu 05.11.2014r., tematy spotkania:
Tematem spotkania było  wydanie opinii w sprawie utworzenia na terenie Powiatu Sępoleńskiego Regionalnego Specjalistycznego Ośrodka Rehabilitacyjnego- „Krajeńskie Centrum Edukacji, Rehabilitacji i Terapii”. Po rozpatrzeniu wniosku Starosty Sępoleńskiego wydano opinię pozytywną.

 

 

Przeczytaj o systemie i przetwarzanych w nim danych

Tożsamość administratora systemu
Administratorem Scentralizowanego Systemu Dostępu do Informacji Publicznej (SSDIP), który służy do udostępniania podmiotowych stron BIP jest Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-583) przy Al. Ujazdowskich 1/3, który zapewnia jego rozwój i utrzymanie. Minister Cyfryzacji w ramach utrzymywania i udostępniania systemu SSDIP zapewnia bezpieczeństwo publikowanych danych, wymagane funkcjonalności oraz rejestrowanie i nadawanie uprawnień redaktorów BIP dla osób wskazanych we wnioskach podmiotów zainteresowanych utworzeniem własnych stron podmiotowych przy użyciu SSDIP zgodnie z art. 9 ust. 4 pkt 3 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429).
Minister Cyfryzacji, jako administrator systemu SSDIP jest jednocześnie administratorem danych osób wnioskujących o dostęp do SSDIP w celu utworzenia podmiotowych stron BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania.
Tożsamość administratora danych
Administratorem danych osobowych przetwarzanych w systemie SSDIP w zakresie osób wnioskujących o utworzenie podmiotowej strony BIP oraz osób wyznaczonych do ich redagowania (redaktorów podmiotowych stron BIP) jest Minister Cyfryzacji.

Administratorami danych publikowanych na podmiotowych stronach BIP utworzonych w ramach SSDIP są podmioty, które daną stronę podmiotową BIP utworzyły. Podmioty te decydują o treści danych, w tym treści i zakresie danych osobowych publikowanych na podmiotowych stronach BIP, ich rozmieszczeniu, modyfikacji i usuwaniu.
Minister Cyfryzacji, jako Administrator systemu SSDIP w odniesieniu do materiałów publikowanych na podmiotowych stronach BIP jest podmiotem przetwarzającym. Może on ingerować w treść materiałów publikowanych na poszczególnych stronach podmiotowych BIP jedynie w przypadku, gdy właściwy podmiot, który daną stronę utworzył i nią zarządza utracił do niej dostęp lub z innych przyczyn utracił nad nią kontrolę.
Dane kontaktowe administratora systemu SSDIP
Z administratorem systemu SSDIP można się skontaktować poprzez adres email mc@mc.gov.pl, pisemnie na adres siedziby administratora, lub na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa.
Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych
Administrator systemu SSDIP wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl lub listownie – na adres ul. Królewska 27, 00-060 Warszawa. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować wyłącznie w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych osób składających wnioski o udostepnienie SSDIP, redaktorów poszczególnych stron BIP, oraz incydentów bezpieczeństwa.
W sprawach przetwarzania danych osobowych zawartych w treści materiałów publikowanych w ramach poszczególnych stron podmiotowych, należy się kontaktować z inspektorem ochrony danych podmiotu, którego strona BIP dotyczy, ich redaktorem lub kierownictwem podmiotu, który daną stronę podmiotowa BIP utworzył.
Cele przetwarzania i podstawa prawna przetwarzania
Celem przetwarzania danych publikowanych na stronach podmiotowych BIP przez poszczególne podmioty jest udostępnienie informacji publicznej wytworzonej w urzędzie i dotyczącej działalności urzędu. Podstawę prawną publikacji stanowi wypełnienie obowiązku prawnego, o którym mowa w art. 8 oraz art. 9 ust 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
Celem udostępniania systemu SSDIP przez Ministra Cyfryzacji jest umożliwienie podmiotom zobowiązanym, o których mowa w art. 4 ust 1 i 2 ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, utworzenia i prowadzenia własnych stron BIP (co wynika z art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ww. ustawy).
Odbiorcy danych lub kategorie odbiorców danych
Dane osobowe w zakresie imienia, nazwiska, nr telefonu, nr faksu dotyczące redaktorów podmiotowych stron BIP oraz dane osobowe publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na poszczególnych podmiotowych stronach BIP są danymi udostępnianymi publicznie bez żadnych ograniczeń, w tym Centralnemu Ośrodkowi Informatycznemu w Warszawie przy Alejach Jerozolimskich 132-136, któremu Ministerstwo Cyfryzacji powierzyło przetwarzanie danych przetwarzanych w ramach platformy SSDIP.
Okres przechowywania danych
Dane dotyczące osób wnioskujących o udostępnienie systemu SSDIP oraz dane osób wyznaczonych na redaktorów stron podmiotowych przechowywane są przez czas, w jakim osoby te pełniły swoje funkcje oraz przez okres wskazany w przepisach prawa po okresie, w którym osoby te przestały pełnić swoje funkcje.
Dane osobowe osób zawarte w materiałach publikowanych w ramach podmiotowych stron BIP przechowywane są przez okres ustalony przez osoby zarządzające treścią tych stron.
Prawa podmiotów danych
Osoby, których dane są przetwarzane w systemie głównym SSDIP, w tym osoby składające wnioski o przyznanie dostępu do SSDIP oraz osoby będące redaktorami podmiotowych stron BIP, mają prawo dostępu do swoich danych, prawo do sprzeciwu, prawo ograniczenia przetwarzania oraz prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, o którym mowa powyżej. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora systemu tj. Ministra Cyfryzacji lub wyznaczonego inspektora ochrony danych na adres iod@mc.gov.pl.
Osoby, których dane są publikowane w ramach treści materiałów zamieszczanych na podmiotowych stronach BIP maja prawo dostępu do danych, prawo do sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania, prawo żądania ich sprostowania oraz usunięcia po okresie, w którym ich publikacja jest wymagana. Z wnioskiem w sprawie realizacji ww. praw należy się zwracać do administratora danych podmiotu, którego dana strona BIP dotyczy, lub wyznaczonego przez niego inspektora ochrony danych.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego
Osobom, których dane są przetwarzane w systemie SSDIP lub na podmiotowych stronach BIP publikowanych przez poszczególne podmioty przysługuje prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych tj. do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO) z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Informacja o dobrowolności lub obowiązku podania danych
Przetwarzanie danych osobowych osób składających wnioski o dostęp do SSDIP oraz osób wyznaczonych do redakcji poszczególnych stron podmiotowych BIP jest niezbędne dla zapewnienia kontroli dostępu i wynika z przepisu prawa, tj. art. 9 ust. 4 pkt 3 oraz art. 9 ust. 4a ustawy z 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1429) oraz § 15 ust. 2 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej (Dz. U. Nr 10, poz. 68), w związku z art. 20a ustawy z dnia 17 lutego o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848, 1590 i 2294) i przepisami rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych (Dz.U. z 2017 r. poz. 2247).
Publikowanie danych osobowych na stronie systemu SSDIP oraz na podmiotowych stronach BIP jest dopuszczalne tylko wtedy, jeśli wynika z przepisów prawa, lub jeśli administrator danych uzyskał zgodę tych osób na ich publikację.



Zapoznałem się..